A STEP AEROBIKRÓL

A Step Aerobic ugyanazokat a nagy izomcsoportokat dolgoztatja meg, mint a hagyományos aerobic, de még fokozottabb zsírégetéssel jár, így fogyókúrázóknak különösen ajánlott. A step aerobik főként a lábikrát, combot, csípőt és a feneket mozgatja, formálja, amely helyeken a hájréteg gyorsabban megtelepszik.

A Step Aerobic egy speciálisan, kifejezetten erre a mozgásformára kialakított, lépcsőn végzett aerobic óratípus. Az óra során az oktató koreográfiát épít, tanít minden résztvevő számára megfelelő alternatívát biztosítva. Fejleszti a kondíciót és a koordinációt!

Sokan megijednek az első koreografált step órán, hiszen nem mindenki tudja az elején lekövetni a lépéseket, így már az elején elkönyvelik magukban, hogy ez nem nekik való mozgásforma.
Be kell vallanom, én sem úgy kezdtem, hogy mindent le tudtam volna követni egyből. Elég pár órára elmenni, és máris könnyebb a koreográfia betanulása. A step aerobikon a koreográfiák nagy részben alaplépésekből tevődnek össze. A nehézséget, csupán az alaplépések variációi okozhatják, de idővel ez sem fog problémát jelenteni.

De miért is jó a step aerobic?

Nagyszerű mozgásforma az állóképesség fejlesztéséhez, valamint kiváló a zsírégetéshez is. Aki a fogyókúra miatt választaná az aerobicot, annak a step aerobikot nagyon ajánlom.

Remekül járul hozzá a koordináció fejlesztéséhez is. A lépések és karmozdulatok variációi, nagyszerűen fejlesztik a sportoló koordinációs képességét. Az elején nagyon sok koncentrációt igényel, hogy a koreográfiát pontosan le tudjuk követni. Ez a koncentráció megdolgoztatja az agyunkat is, és az összpontosítás és némi izgulás miatt, a pulzus számunk is magasabb az edzés során.

Ízületkímélő hatása miatt is hasznos. Bár sokan cáfolják ezt az állítást, de amerikai kutatók bebizonyították, hogy nem terheli meg az ízületeket jobban, mint 3 km/h –ás gyaloglás.

Kitűnő a stressz levezetésére! Ezt ugyan a legtöbb mozgásformához hozzá lehet kötni, de számomra eddig a step volt a legjobb módszer rá. Az edzés alatt szuper a zene, alig ¾ óra alatt koreográfiát tanulunk meg rá, amivel az óra utolsó részében ki lehet tombolni a napi feszültségeket, táncolhatunk kedvünkre, és ami nagyon fontos, hogy mosolyogjunk, és legyünk vidámak közben.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a Step Aerobicot, és annak minden változatát. Aki még csak most fogja kipróbálni, annak azt javaslom, hogy ne az első óra alapján döntsön. Menjen el még 4-5 órára, és utána alkosson véleményt, hogy ez tetszik neki, vagy sem.

Kattints a képre a 2015 júliusi órarend megtekintéséhez:

orarend